Crearea unui site de succes

Pentru crearea unui site de succes este necesara planificarea acestuia, inainte de realizarea propriu-zisa si postarea acestuia pe internet.

Atunci cand va doriti un site web, trebuie sa tineti cont de o serie de factori foarte importanti pentru succesul final al proiectului, factori ce pot determina evolutia viitoare a acestuia.

Pentru ca, rezultatul final al site-ului dorit pentru compania dvs. sa atinga un succes garantat, trebuie realizata o planificare amanuntita a acestuia prin parcurgerea urmatoarelor etape :

1. Stabilirea si definirea publicului tinta

O etapa foarte importanta pentru obtinerea unui site de succes este stabilirea audientei .

De exemplu : Doriti crearea unui site comercial ce are ca scop principal comercializarea produselor cosmetice.
In acest caz probabil va adresati femeilor, insa pentru stabilirea corecta a audientei trebuie creata o definire mai exacta a publicului tinta.
Doriti sa promovati produse de frumusete mai intraznete ? In acest caz ne putem adresa persoanelor sub 25 ani.
Sau dispuneti de produse de genul creme anti-rid, produse de intretinere? Acestea cu siguranta vor fi mai bine vandute persoanelor de varsta medie.

2. Scopul site-ului

Stabilirea scopului site-ului dorit reprezinta etapa in care trebuie sa raspundeti la intrebarile :
- De ce va doriti acest site ?
- Ce informatii doriti sa adresati publicului tinta?
- Ce avantaje pot avea potentialii clienti prin vizitarea site-ului dvs?

Aceste informatii determina deciziile ulterioare de creare a design-ului,  de creare a structurii si mesajului final al acestuia. Pentru obtinerea unui site de succes, trebuie stabilit un scop clar si bine definit, pentru a lansa un mesaj convingator si atractiv publicului tinta.
Un site de succes ofera informatii valoroase publicului tinta intr-un mod atractiv, ce permite privirea de ansamblu asupra produselor si serviciilor oferite de companie dvs.

Fara realizarea unui scop clar, vizitatorii se vor intreba "la ce serveste acest site?", grabindu-se sa-l paraseasca.
Pentru obtinerea unui site web de succes, trebuie sa tineti cont de publicul tinta caruia doriti sa va adresati si scopul final al acestuia.


Importanta unui site

Prezenta unui site web pe piata online, tinde sa devina tema de activitate a multor companii ce inteleg, necesitatea extinderii propriei afaceri, catre o piata reprezentata de milioane de potentiali clienti.

Detinerea unei pagini web reprezinta calea cea mai usoara cale de ofertare a noilor clienti.

Interactionarea cu vizitatorii site-ului, prezentarea serviciilor, produselor si avantajelor furnizate de compania dvs, poate reprezenta cheia succesului pentru afacerea dvs online, transformand astfel, aceasta mica investitie intr-o afacere profitabila pentru compania pe care o reprezentati.

Proiectarea, dezvoltarea si detinerea unei pagini web are rolul sa stimuleza si sa dezvolta afacerea in asa mod ca ea sa devina generatoare de venituri , deci cu alte cuvinte, profitabila.

Fie ca este vorba despre un simplu site de prezentare sau de un magazin online, puteti creste semnificativ volumul vanzarilor si notorietatea companiei dvs.

Pentru ca acest lucru sa se intample, este important ca site-ul sa indeplineasca toate cerintele specifice domeniului de activitate si sa se adapteze noilor tendinte conforme cu mediul social actual.

Cresterea vanzarilor prin intermediul unui magazin online

Domeniul afacerilor online este intr-o continua crestere accelerata, bazata in special pe numarul mare de utilizatori ai internetului, precum si pe cresterea nivelului de profesionalism al serviciilor online.

Un magazin online este o investitie mult mai ieftina (si avantajoasa) fata de un magazin real. Un magazin online va ofera posibilitatea unei libertati mult mai mari in ceea ce priveste atat cheltuielile cat si logistica.

Printr-un magazin online va puteti prezenta produsele intr-o forma organizata, pe categorii si subcategorii, permitand vizitatorilor cat si clientilor gasirea produsului dorit cu informatii si imagini ale produsului, precum si vizualizarea pretului de achizitie al acestuia.

De ce sa va creati un magazin online ?

*cresteti vizibilitatea produselor dumneavoastra pe un segment de piata cu milioane de potentiali clienti

*dispuneti de costuri reduse la crearea si administrarea magazinului online comparativ cu un magazin clasic

*puteti vinde 24 ore din 24, si 7 zile pe saptamana fara a avea cheltuieli suplimentare cu chiria, intretinerea sau salariile angajatilor unui magazin clasic

*atat furnizorii cat si clientii nu sunt restrictionati geografic, deci puteti vinde servicii sau produse oriunde in tara sau in lume;

*aveti o stransa legatura cu clientul;

*tineti o evidenta clara a produselor existente, comenzilor si facturilor

*clientul dumneavoastra va fi in totdeauna la curent cu noile produse adaugate, ultimele promotii avute etc. prin intermediul unui newsletter

*clientul va stii intotdeauna care este status-ul comenzii efectuate prin intermediul adresei de e-mail

*intretinere usoara a magazinului

*vanzarea se face direct catre clienti si astfel puteti elimina din costul final al unui produs toate comisioanele suplimentare ale diferitilor agenti intermediari

Cheia succesului unui magazin online

Increderea pe care magazinul online reuseste sa o inspire unui client este cheia succesului pentru vanzarile online, mai ales in situatia in care clientul nu a mai facut achizitii in trecut de la acel magazin.


Iata cateva aspecte ce pot creste rapid increderea unui potential client in magazinul online:

  • afisarea unui numar de telefon de contact in zonele cu vizibilitate foarte buna ale site-ului;
  • furnizarea tuturor informatiilor despre identitatea firmei care opereaza magazinul ( sediul companiei, date complete de contact – telefon, fax, e-mail, suport online etc );
  • afisarea unor certificari specifice zonei de ecommerce sau comunicarea diferitelor parteneriate si afilieri, menite sa creasca nivelul de incredere;
  • prezentarea de informatii clare despre costurile si metodele de transport, precum si despre politica de returnare;
  • prezentarea clara a informatiilor privind metodele de plata disponibile in cadrul magazinului si eventualele conditii speciale care se aplica in cazul fiecareia;
  • existenta unei politici de confidentialitate.

Avantajele unui site de prezentare pentru propria firma

Internetul este o piata cu milioane de potentiali clienti, care acceseaza site-urile din intreaga lume in cautarea de informatii, servicii si idei pentru satisfacerea necesitatilor proprii.

De aceea, crearea unui site web de prezentare pentru propria companie devine un important instrument de marketing pentru imaginea companiei pe care o reprezentati.

Avantajele unui site de prezentare pentru propria firma sunt numeroase, printre acestea putem enumera :

  • Cresteti credibilitatea propriei companii, oferind un plus de incredere afacerii dumnevoastra;
  • Beneficiati de acoperire la nivel national si international prin utilizarea metodelor de promovare online;
  • Aveti posibilitatea sa furnizati potentialilor clienti informatii nelimitate despre serviciile si produsele oferite de compania dumneavoastra;
  • Un site de prezentare ofera prestanta ( o firma serioasa investeste in propria imagine );
  • Site-ul de prezentare va ofera posibilitatea de a face creste imaginea companiei pe care o reprezentati la costuri mici cu un randament eficient (reclama 24 ore din 24 );
  • Costurile de realizare ale unui site web sunt reduse;
  • Imbunatatiti comunicarea cu clientii prin furnizarea de informatii actualizate, fara ca acestia sa fie nevoiti sa va contacteze pentru informatii suplimentare.

Avantajele si costurile unui site cu panou de administrare (CMS)

Tot mai multe persoane se intreba care sunt avantajele crearii si utilizarii unui CMS. Iata cateva avantaje privind creare si utilizarea unui astfel de site web :

  • Puteti modifica oricand textele si imaginile, indiferent de locul unde va aflati, doar cu ajutorul unui browser web (Firefox, Opera, Internet Explorer, Google Chrome etc.);
  • Puteti schimba grafica site-ului fara sa fie nevoie sa refaceti tot site-ul;
  • Puteti oricand adauga functionalitati noi in site;
  • Permite adaugarea unor module (functii) suplimentare, precum implementarea unui forum, un magazin online, un blog etc.
  • Este usor de administrat fara a fi nevoie de cunostinte tehnice;
  • Permite update-uri periodice de securitate etc.
  • Interfata de administrare este prietenoasa, mesajele si instructiunile de utilizare sunt scrise in limba roamana.

 

Exista numeroase platforme CMS open source precum : Drupal, Wordpress, Joomla, Magento, Zen Cart etc ., precum si numeroase pareri pe forumuri si bloguri privind utilizarea acestor platforme.

Costurile realizarii unui site CMS

Daca sistemele de management al continutului open source sunt gratuite, asta nu inseamna ca si un website realizat cu un CMS va fi gratuit. Iata de ce :

  • Domeniul si hostingul (gazduirea) - primul lucru il realizarea unui site il reprezinta inregistrarea unui nume de domeniu ( pentru un domeniu .ro se plateste o taxa unica - pe viata-  realizandu-se prin intermediul prin RoTLD ), al doilea pas este achizitionarea unui pachet de gazduire al site-ului dumneavoastra (costurile de gazduire ale site-ului pornesc de la 2 €/luna, depinzand foarte multe de spatiul necesar, adresele de e-mail, traficul lunar etc ).
  • Alegerea CMS-ului si instalarea acestuia pe server
  • Designul site-ului web - O prima varianta privind designul unui site ar fi cumpararea unui template de pe site-urile de profil, insa exista riscul ca acesta sa nu poata fi folosit pe CMS-ul ales, precum si design-ul ales sa fie prezent pe multe site-ului ( imaginea companiei dumneavoastra avand de suferit ). A doua varianta o reprezinta o firma de web design care sa realizeze un design unic si personalizat conform necesitatilor dumneavoastra, preluand imaginea actuala a companiei, pozele furnizate de dvs pentru prelucrare etc.
  • Training CMS - Indiferent de platforma CMS utilizata, dupa finalizarea proiectului va trebui sa stiti sa o utilizati. O companie de web design serioasa, trebuie sa va furnizeze un manual de utilizare in limba romana al platformei si daca este cazul sa efectueze un training de pregatire care poate dura intre 4 ore si 2, 3 zile. De cele mai multe ori, aceste costuri sunt ascunse, regasindu-se in pretul final al proiectului dumneavoastra -
  • Optimizarea, promovarea si marketingul online - Dupa finalizarea proiectului, indiferent ca site-ul este realizat pe o platforma CMS, trebuie sa fie optimizat si promovat pentru a creste vizibilitatea imaginii companiei dumneavoastra, pentru a a trage vizitatori si potentiali clienti. In general, crearea unui campanii de marketing poate dura intre 2 si 30 de saptamani, iar sumele investite pornesc de la 100€ si pot ajunge si la 5000€, in functie de serviciile dorite.

De ce un site web?

Datorita cresterii semnificative a segmentului online, prezenta imaginii companiei dumneavoastra pe acest segment de piata a devenit obligatorie indiferent de marimea companiei si de domeniul de activitate al acesteia (productie, servicii, comert/distributie).

Indiferent de marimea afacerii dvs, nu puteti ignora faptul ca, in prezent internetul despaseste 1 miliard de utilizatori, putand sa va faceti cunoscuta compania, produsele si serviciile oferite catre milioane de potentiali clienti din intreaga tara, doar prin intermediul  unui site web.

Avand in vedere costurile mici de realizare ale unui site web, puteti opta pentru alegerea unei limbi de circulatie internationala,  adresandu-va intr-un mod simplu si facil pietelor internationale si sutelor de milioane de oameni din intreaga lume.

Un site web, devine un instrument important de marketing si de promovare a afacerii dumneavoastra, punand astfel la dispozitia oamenilor (potentialilor clienti) intr-un mod mult mai usor informati cu privire la produsele, serviciile si locatia companiei dvs, fara a fi nevoiti sa apelati la materialele tiparite, cataloage, fluturasi publicitari.

Transformand site-ul intr-un departament de relatii cu clientii ce ofera informatii actualizate, oferiti clientilor posibilitatea de a vizualiza ofertele, produsele si serviciile dumneavoastra mult mai usor, fara ca acestia, sa mai fie nevoiti sa rasfoiasca prin brosuri sau cataloage de specialitate.

Avantajele unui site web profesional:

- va ofera un plus de imagine;

- poate fi accesat de oriunde si de milioane de potentiali clienti;

- beneficiati de acoperire nationala si internationala;

- prezentarea de informatii nelimitate despre serviciile si produsele oferite de compania dumneavoastra;

- ofera prestanta ( o firma serioasa investeste in imaginea sa )

- costuri reduse